Praktische info

Online boekingen

Om zeker te zijn van een plek bij je favoriete les, geven wij iedereen het advies om online te boeken.
Je kunt je geboekte lessen terug vinden onder het kopje ?rooster? in je account. Hieronder vind je alle informatie over het online reserveren van lessen.

1. Alle lessen zijn vanaf 7 dagen van tevoren tot 30 minuten voor aanvang open voor online reserveringen.
2. Je kunt alleen online reserveren, dus niet telefonisch of bij de receptie.
3. Je reservering is geldig tot 5 minuten voor aanvang van de les. Ben je er dan nog niet, dan gaan we er vanuit dat je niet meer komt en geven we de les aan een ander. Als je het nou net niet haalt, bel dan even naar de studio zodat we reservering vast houden.
4. Als je op de wachtlijst staat en er komt een plaats vrij, dan ontvang je een e-mail met de bevestiging van je reservering.
5. Als je je reservering wilt annuleren dan kan dat tot 2 uur voor aanvang van de les door in je account op Resign te klikken.

Betalen

In de studio kun je met PIN of met cash betalen. Als je niet in het bezit bent van een Nederlandse bank pas, maak dan het geld over op rekeningnr. NL32INGB0005279736 t.n.v. Yoganesa Rotterdam en stuur a.u.b. een email naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


Wat moet ik aan?

Draag schone en comfortabele kleren, gemaakt van natuurlijke stoffen. Beoefen yoga op blote voeten, zonder sieraden en horloges. Wij zorgen voor yogamatten, kussens en blokken, maar je mag natuurlijk ook je eigen mat meenemen. Het is ook altijd lekker om een handdoek en een deken of shawl mee te nemen (voor ontspanning en meditatie).

Yoga en eten

Om slechte spijsvertering te voorkomen, raden we je aan om niet later dan 2 uur voor je yoga les te eten. Als je erg veel trek hebt kun je iets lichts eten, zoals fruit. Beoefen geen yoga met een helemaal lege maag of als je juist vol zit. Het is ook goed om een half uur van tevoren niet te drinken. Na de les kun je beter een half uur tot drie kwartier wachten met eten en drinken om je lichaam en geest volledig tot rust te laten komen.
 

Luister naar jezelf

Laveer tussen je ambitie en je enthousiasme. Luister naar je lichaam en ken je grenzen. Respecteer jezelf en blijf geconcentreerd op de essentie van je training – ademen en bewustzijn.

 

Blessures

Laat het je leraar weten als je last hebt van blessures, pijn of als je een voor yoga relevante operatie hebt gehad. Dat kan van alles zijn; een knieblessure, rugpijn, hoge bloeddruk.

 

Menstruatie

Respecteer de cyclus van je lichaam. Doe het wat rustiger aan tijdens je menstruatie en vermijd intensieve lessen met omgekeerde houdingen en achterover buigingen.

Zwangerschap

Vertel het je yoga leraar als je zwanger bent.

 

Stilte

Stilte bevordert innerlijke rust. Schakel alsjeblieft altijd je telefoon uit als je bij Yoganesa bent en wees zachtjes voor en na de yoga les. Zeker als je iets later bent en de les al begonnen is. Ga in dat geval eerst even op een mat liggen om je lichaam en geest tot rust te laten komen. Om ervoor te zorgen dat elke les in rust en stilte kan beginnen, willen we je vragen om 10 minuten voor de les aanwezig te zijn.

 

Hygiëne

Het is niet aan te raden om van tevoren te roken. Laat na de les het zweet even op je lichaam opdrogen, zodat je huid de vrijgekomen hormonen en mineralen kan absorberen.

Wierook

Vermijd het dragen van parfum tijdens de yogales. Het is beter voor je ademhaling en ook fijner voor medestudenten. We maken gebruik van wierook om geuren te neutraliseren en de energie in de kamers te balanceren.